• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73591
+
-

رونق تولید در هرمزگان راهی برای پیشگیری از  جرائم

جامعه
رونق تولید در هرمزگان راهی برای پیشگیری از  جرائم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: رونق تولید و اشتغال‌زایی کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از  جرائم است. 

به گزارش مهر «علی صالحی» با اعلام این‌که نباید هیچ‌گونه وقفه‌ای در تولید ایجاد شود، حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، رونق تولید و اشتغال‌زایی را کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از وقوع  جرائم و آسیب‌های اجتماعی برشمرد. 

صالحی با اشاره به سیاست‌های کلان نظام و قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال تأکید کرد: ضرورت دارد با اتخاذ تدابیر مناسب و تشریک مساعی برای حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و رفع موانع پیشرفت اقدام شود. 
وی با اعلام این‌که نباید هیچ‌گونه وقفه‌ای در تولید ایجاد شود، حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، رونق تولید و اشتغال‌زایی را کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از وقوع  جرائم و آسیب‌های اجتماعی برشمرد. 

 رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع در استان هرمزگان به جدیت پیگیر اجرای مصوبات قانونی است تا سرمایه‌گذاران در فضایی توأم با امنیت و آرامش، فعالیت خود را ادامه دهند. 

صالحی همچنین گفت: با تشکیل مستمر جلسات ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاوتی در دستگاه قضایی استان، بررسی موردی پرونده‌های این حوزه و اجرای به موقع مصوبات در تلاشیم مشکلات عرصه تولید را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم. 

وی با اشاره به مطالب مطرح‌شده از سوی برخی فعالان اقتصادی، با اعلام این‌که در شرایط کنونی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با مشکل تأمین نقدینگی مواجه‌اند و بانک‌ها نیز درگیر مشکلات بازپرداخت تسهیلات خود هستند، گفت: بانک‌های استان باید با توجه به مبانی قانونی و شرعی به نحوی عمل کنند که هیچ یک از بنگاه‌های تولیدی و بانک‌ها متضرر نشوند و چرخه تولید ادامه یابد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه یادآور شد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود و تحقق این موضوع نیازمند عزم جدی متولیان امر تولید و هم‌افزایی و هماهنگی بین‌بخشی میان تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ شهرک صنعتی در استان وجود نداشت؛ اما هم‌اکنون هرمزگان از ٢٨ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ٢٢ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری برخوردار است. 

«سیدامیر امیرزاد» افزود: هم‌اکنون بیش از ٤١٠ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و ٦٠٠ طرح صنعتی در حال ساخت در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که در مجموع حدود ٥٤٠٠ نفر اشتغال در استان ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید